perjantai 6. syyskuuta 2013

Lomareissu

Vietän tässä edelleen kesälomaa ja olimma ukon kanssa pienellä Ähtäri-Tuuri-Ikea-lomareissulla. Tässäpä matkakertomusta kuvin ja sanoin!

Reissu aloitettiin käymällä Ähtärin eläinpuistossa! Sää oli mitä mainioin ja säästöbloggarin näkökulmasta syyskauden halvempi lippuhintakin (normaalisti 15 e, nyt 10 e) oli kiva juttu ;) Seuraavat kuvat ovat siis eläinpuistossa otettuja! Eläimiä oli hurja määrä ja reitin kiertämisessä vierähti huomaamatta n. 2 h.

Ihania pikkuisia villisikoja!

Lumileopardi nokosilla.

Susilla oli menossa ruokahetki.

Mitähän karhu miettii?

Ähtäristä ajoimma Veljekset Keskiselle ja yövyimme ensimmäistä kertaa kyläkaupan hotelli OnnenTähdessä.

Huone oli pramia ja maksoi 100 e/yö (ilman parveketta). Vaikka puitteet oli hienot niin mitenkään kauhian suurta vaikutusta hotelli ei tehnyt. Tyynyt oli mun makuun ihan liian kovat. Huoneessa oli kaksi tyynyvaihtoehtoa ja respasta sai vielä hakea eri tyynyn ja siltikään en löytänyt itselle sopivaa vaihtoehtoa. Huonojen yöunien lisäksi suihku oli ilmeisesti jotain säästömallia heikolla vedenpaineella. Aamiaista odotinkin innolla ja se oli aika tavanomainen, mutta oikein maukasta oli kaikki! Myös kyläkaupan ruokapuodista löytyvästä á la carte-ravintolasta sai oikein maukasta ruokaa! Söin pippuriporsasta ja kyllä oli hyvää!

Keskiseltä otimme sitten suunnan kohti Tampereen Ikeaa! Moottoritiellä kadutti, että olin itse luvannut ajaa ja puntit tutisten päästiin kuin päästiinkin perille. Jos näitte eilen jonkun sekoilevan kahteen eri otteeseen 2-kaistaisessa liikenneympyrässä Ikean edessä niin se olin varmastikin minä.

Itse en oo kertaakaan käynyt Ikeassa ja olisin kyllä kaivannut jotain Ikea for Dummies-teosta! Sen verran oli ensikertalaiselle hämmentävää koko systeemi. Ruokalakin toimi jotenkin kummallisesti, mutta onnistuttiin kuitenkin syömään niitä legendaarisia lihapullia (minä tosin muusin sijaan ranskalaisilla) ja oli kyllä aika pettymys. Vähän niin kuin koko Ikea muutenkin. Siis kiva paikka ja hienoa oli (paitsi alakerta oli jotenkin ankea) ja hintatasokin yllätti usein positiivisesti, mutta ehkä oli odotukset liian korkealla tai jotain. 2 h kuitenkin vierähti kierrellessä ja kivoja ostoksiakin tarttui mukaan.

Ostokassiin päätyi paperikori, kasvihuone, snapsilaseja (ukolle), magneetteja, pussinsulkijoita, leivonta-alusta + veitsi ja jalkatuki.

Sitten vaan takaisin moottoritielle ja jännitys oli taas kova! Jotain hyötyä sentään tuostakin ajomatkasta oli sillä nyt Vaasaan vievä moottoritie tuntuu enää kinttupolulta eikä pelota mua enää niin lujaa :D

Paluumatkalla pysähdyttiin jaloittelemaan Jalasjärvellä Juustoportissa. Myymälästä löytyi vastustamattoman ihana possu, joka toimii pussinsulkijana. Vaikka niitä nyt tuli ostettua pussillinen Ikeasta niin tämä oli pakko kotiuttaa ja hintaakin oli n. 3 e.

Kyllä se kuitenkin niin vaan on näissä reissuhommissa, että paras hetki on se kun pääsee kotiin!

2 kommenttia:

1. Blondi kysyy: mikä on pussinsulkija?

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli tuolla possulla sais vaikka leipäpussin nipistettyä kiinni. Leipäpusseissahan on nykyään sellaset valkoiset sulkijat ja tuon possun suu aukeaa ja sinne väliin saa pussin suun laitettua. Possu on kyllä ollut mulla vain maustehyllyssä koristeena koko ajan :)

Poista

Kiitos jo etukäteen kommentistasi! :)