sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Gizlo mobiilisovellus



Mikä on Gizlo?

Gizlo on Androidille ja Applen laitteille ladattava sovellus, jonka avulla pääset antamaan palautetta lähelläsi olevista palveluista. Antamalla palautetta vaikutat ja keräät samalla pisteitä. Kerätyistä pisteistä palkitsemme sinut yhteistyökumppaniemme lahjakorteilla! (lähde)

Gizzlo on lopettanut pisteiden keräämis-systeemin 12.1.2016 alkaen, joten palautetta annetaan jatkossa pelkästä antamisen ilosta.


Törmäsin tähän sovellukseen ensimmäistä kertaa Kotipizzan kuitin takaa ja koska olen vähän tämmöinen palaute/kyselyfriikki niin heti meni sovellus lataukseen! Olen käyttänyt sovellusta reilun kuukauden ajan ja nyt on aika jakaa käyttökokemuksia!

Miten se toimii?

Omakohtainen esimerkki: olen juuri ollut ostoksilla Citymarketissa. Kassojen jälkeen avaan Gizlo-sovelluksen (joka on ilmainen käyttää ja vaatii rekisteröitymisen) ja tsekkaan listalta onko palautteen antaminen mahdollista tässä myymälässä (sovellus tarvitsee luvan käyttää laitteesi sijaintitietoja). Cittarin lisäksi listalta löytyy samassa yhteydessä oleva Subwaykin. En kuitenkaan tällä kertaa käynyt siellä, joten jätän Subin huomiotta. Painan Cittarin nimeä ja pääsen antamaan palautetta käynnistäni. Kysymykset ovat lyhyitä ja vapaan tekstin kirjoittaminen on vapaaehtoista. Olen tosin itse pyrkinyt antamaan aina jotain kirjallista palautetta, niin hyvää kuin huonoakin.

Lähetän palautteen ja vastineeksi saan pisteitä tililleni. Helppoa kuin mikä!



Yrityksiä voi katsoa sovelluksessa joko listalta tai kartalta. Mukana ovat mm. Kotipizza, Teboil, R-Kioski, Elisa Shopit, Subway... Palautetta voi antaa tällä hetkellä 7447 toimipisteessä!

Huomaathan, että palautteen pitää perustua todelliseen käyntiin eli anna palautetta vain silloin kun olet liikkeessä todella asioinut! Palaute kannattaa antaa heti liikkeen välittömässä läheisyydessä. Jos menet liian kauas kohteesta, sovellus kehottaa sinua liikkumaan lähemmäs x metriä. Paikkatietojen takia palautteen antaminen kotona jälkikäteen ei siis ole mahdollista.

Mitäs minä tästä hyödyn?

Sovelluksessa kerätään pisteitä, jotka voi vaihtaa erilaisiin lahjakortteihin. Tällä hetkellä tarjolla on mm. Spotifyn ja S-Ryhmän lahjakortit. Itselläni on tällä hetkellä 1100 pistettä, joten yhtään lahjakorttia en ole vielä päässyt lunastamaan enkä siten testaamaan miten homma toimii siltä osin.

Jokaisen lahjakortin kohdalla on erikseen mainittuna toimitustavat ja -ajat. Esim. S-Ryhmän lahjakortti toimitetaan postitse ja Spotifyn lahjakortti toimitetaan digitaalisena koodina 10 arkipäivän kuluessa.


Loppukommentit

Ainoa huono juttu sovelluksen käytössä on mielestäni se, että toisinaan unohdan antaa palautetta kokonaan! Sehän ei sitten enää kotoa käsin todellakaan onnistu, joten pisteitä jää saamatta! Tämä ei tietenkään ole sovelluksen vika vaan oman harvapäisyyden :D
Pitkäjänteisyyttä myös vaaditaan, että pisteitä saa kerättyä tarpeeksi lahjakorttia varten, mutta hiljaa hyvä tulee. Kysymykset ovat aina samat yrityksestä riippumatta ja ne eivät mielestäni kaikki sovi ihan yleispätevästi joka yritykseen, esim. harvemmin isommissa marketeissa on ketään tervehtimässä sinua heti kun astut sisälle.

Kaiken kaikkiaan mielestäni oiva idea sovellukselle niin käyttäjien kuin yritysten kannalta, ja aion kyllä jatkaa sovelluksen säännöllistä käyttöä!


-> Gizlo <-
-> Gizlo Android | Apple <-

4 kommenttia:

  1. Paljonko yhdestä arvioinnista saa pisteitä vai vaihteleeko ne kohteiden välillä? Meinaan vaan, et meneekö ikä ja terveys lahjakortteja jahdatessa :D Ja saako saman kohteen arvioida monta kertaa? Tuo palautteen antaminen kun kuuluu myös omiin suosikkiharrastuksiini :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loistavia kysymyksiä Zenni, sinä tarjoushaukka(naakka)kollega! Elikkäs aluksi pisteitä muistaakseni napsahti 300/arvostelu ja nyt pistemäärä on mulla 100/arvostelu. Jännittää nährä, että laskeeko se tuosta vielä.. Että tosiaan kyllä siinä tovi menee, että lahjakortin saa.. Ainaki mä oon yhdenki Vaasan Subin arvostellu jo varmaa neljä kertaa, että kyllä onnistuu! Palaute on pop!

      Poista
    2. Ilmaiset asiat on mun suosikkiasioita, niin siksi piti heti kysellä, onko tämä ns. helppoa rahaa! :D Ilmeisesti pitää yli 5000 pistettä kerätä, ennenkuin saa jotain lahjuksia, aika monet arvostelut kyllä täytyy vääntää! :D

      Poista
    3. On tuolla pari lahjusta, johon tarvii vähemmän pisteitä! Esim. 2500 pisteellä sais 5 e Ostohyvitys-tilille, jos sellainen on. Tuohon kuvankaappaukseen laitoin näkymään mun mielestä mielenkiintoisimmat lahjukset. Mutta tosiaan kyllä se pisteiden kerääminen aikansa vie, mutta eipä se mua haittaa, että keräilen rauhalliseen tahtiin. Se vaan, että aina muistais antaa sen palautteen! :D

      Poista

Kiitos jo etukäteen kommentistasi! :)