keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Miksi tarjouksiin ei aina kannata luottaa


Mielummin ehkä voisi sanoa, että miksi ei kannata uskoa ensimmäiseen tarjoukseen ja tarttua siihen jonka näkee, mutta laitetaan nyt tuollainen vähän iskevämpi otsikko :P

Alla käytännön esimerkki. Kyseessä samat kaiuttimet, jotka ovat tarjouksessa kahdessa eri K-ryhmän kaupassa.

Anttilassa (ylempi kuva) kaiuttimien normaali hinta on huikeat 99,95e ja ovat nyt tarjouksessa hintaan 69.95e.

Cittarissa (alempi kuva) sen sijaan kaiuttimien normaali hinta on vähän edullisempi 79,90e ja tarjoushinta on 55e.

Opimme tästä, että ensimmäiseen tarjoukseen ei kannata aina tarttua vaan vertailu kannattaa. On tullut huomattua, että joskus muualta saa normihinnallakin halvemmalla kun jostain muualta tarjoushinnalla. Eihän tämä tosiaankaan mikään uusia asia varmasti ole kellekään, mutta ehkä näistä asioista on välillä syytä muistuttaa kuvallisin esimerkein.
Opimme myös, että mulla ei ole ilmeisesti mitään elämää kun tämmöösiä asioota tulee havannoitua... :D




Jos muuten kajarit kiinnostaa niin Cittarin tarjous on voimassa sunnuntaihin 16.9 asti.

2 kommenttia:

  1. Tarjous on tarjous eli hinta jolla kauppa tuotetta tarjoaa ostettavaksi. Usein tarjoukseen sisältyy myös (hinnan)alennus, mutta ei aina. Eli tarjous ja alennus eivät ole synonyymeja vaikka usein niin kuvitellaan.

    VastaaPoista

Kiitos jo etukäteen kommentistasi! :)